BOROVNIŠKI MOST
Ob gradnji južne železnice, ki je povezala prestolnico Dunaj in najpomembnejšo avstrijsko luko Trst, so graditelji naleteli na težavo na robu Ljubljanskega barja. Zaradi pogrezanja v mehkih tleh so nasuli preko 700.000 kubičnih metrov kamenja in uporabili 4.000 hrastovih pilotov. S trdno voljo in veliko tehničnega znanja so tako pri Borovnici zgradili 561 m dolg in 38 m visok dvonadstropni viadukt. Spodnje nadstropje je bilo sestavljeno iz 22 obokov, zgornje pa iz 25. V most so vgradili 32.000 kubičnih metrov klesanega kamenja, skoraj toliko ostalega kamenja in 5 milijonov kosov opek. Prvi vlak je čezenj peljal 20. novembra leta 1856. Prvič ga je zminirala vojska Kraljevine Jugoslavije v letu 1941 in tako prekinila železniško povezavo. Italijani so ga čez nekaj mesecev popravili, v letu 1944 pa zavezniki dokončno uničili. Zdaj stoji tam le še 21. steber, ki je bil leta 1992 razglašen za tehniški spomenik Republike Slovenije. Ob izgradnji je bil most v dolgem loku po velikosti in številu nadstropij največji tovrstni most v Srednji Evropi in drugi največji na svetu.
M. P.Več o južni železnici lahko preberete tule: http://www.andros.si/doc/D16-juzna-proga.pdf